Translate

tirsdag den 29. oktober 2013

Pizza med kål

Jeg har huset fyldt med kål, og er egentlig ved at være lidt træt af kål.
Har haft lyst til pizza de sidste par dage, så tænkte hvorfor ikke.

Slog en grahamsdej op, og gik igang med at snitte hvidkål og rødkål.
Smed det i wok med lidt olie, løg, hvidløg og rødvinseddikke. Gav et lille sjat sirup og en god portion salt.
Smagte til med ingefær, spidskommen, koriander og lidt chili.

Fordelte min kål på halvdelen af min dej, skar lidt hvidløgspølse og smed på sammen med lidt kylling i strimler. Toppede af med revet ost. Og ind i ovnen.

For en sikkerheds skyld, hvis nu jeg synes den var forfærdelig, kom der almindelig pizza fyld på den anden halvdel af dejen.


Kål pizza bagerst - ikke brændt, men med rødkål :D
Forrest almindelig pizza med bacon, kylling, pølser og asparges.

Pizza med kål kan sagtens spise, hvis man altså kan lide rødkål. Tror sagtens jeg kunne finde på at lave den igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar