Translate

tirsdag den 19. november 2013

Svampe Risotto

Som #buzzador tester jeg forskellige produkter, og pt. er jeg med i en kampagne for #knorrbouillon, derfor kommer de næste par uger til at være rigtig meget i det Italienske køkken.

Jeg elsker Italiensk mad, og en af favoritterne er #risotto, som blev nydt her til aften.

Pr.person:
1 god håndfuld svampe - jeg brugte marksvampe, men kantareller er at foretrække
100 g runde ris - bruger almindelige grødris
½ liter "knorrgrøntsagsbouillon
Parmesan og emmentaler
Et drys bredbladet persille


Svampene skæres i passende stykker, simre i smør et par minutter, hvorefter de tages op.
Risene hældes i smørret, og vendes til de har suget væden. Bland svampende i.
Bouillonen tilsættes lidt af gange over ca 18-20 minutter, mens der jævnligt omrøres.
Når knap al væden er opsuget blandes parmesan osten i, lad retten hvile under låg i 5 minutter.

Ved servering blades grov snittet, bredbladet persille i, og der drysses med lidt friskrevet emmentaler

Som regel, når jeg har lavet risotto, har jeg bare købt de billige bouillontern, men må indrømme, at der var en mange gange bedre smag i #knorrbouillon.
Jeg er faktisk ret sikker på, at kunne man tage en bid af himmelen, så ville den smage sådan her.

Velbekommen




Ingen kommentarer:

Send en kommentar